Hej på er!
Vilken lång dag det har varit idag! Det känns som dagen har varit dubbelt så lång än vad den brukar vara. Har hunnit med mycket idag i alla fall. Har bland annat varit i Näsåker och hälsat på morfar som igår äntligen fick lämna sjukhuset och komma hem till äldreboendet igen! Det kändes väldigt skönt. Nu hoppas jag att allt ska gå bra för honom så han orkar återhämta sig igen.
En annan sak som jag gjort idag är att jag köpt en kökssoffa! Precis en sådan där som jag hade tänkt mig. Av en slump träffade jag och min mamma på en helt underbar gammal man vid namn Bertil i går när vi var i Näsåker, och det visade sig att han hade en gammal kökssoffa stående ute i en stuga, och den fick jag köpa för en billig slant. Så idag har jag fått hjälp av mina föräldrar att hämta kökssoffan med deras släpvagn. Tänk vad saker löser sig snabbt ibland! Jag kunde verkligen inte önska en bättre kökssoffa.
Just nu håller jag på att greja med soffan lite. Ska byta ut tyget mot ett annat jättefint tyg som jag fick av Bertil. Och så ska jag tvätta den och göra den riktigt fin och mysig. Ska se om jag får tag på någon madrass i morgon. Förhoppningsvis får jag sova i den för första gången i morgon, eller i övermorgon. Det ser jag fram emot! 🙂
Nu ska fortsätta greja med den lite till, sedan ska jag till mina föräldrar och fika lite.
Hoppas ni har en jättemysig fredagkväll! Kramar <3



Kul att det löser sig för er…
Hur bred är den utdragen 70-80?
Finns ju billiga skummadrasser du kan skära till på tex Jysk.
Nanook ser klubbad ut.
Vadå inte hjälper till? Han ligger ju redo med sopborsten, och tydligen skräpade du ner så mycket att han blev helt utmattad av allt städande. 😉
Kul att du fick tag i en sådan kökssoffa som du “såg framför dig”. Det där blir säkert kalasbra när du fått piffa till den lite.
Åh toppen! Va skönt att något verkligen går så enkelt så att du hittade en direkt. Utan att behöva leta speciellt mycket 😉
Hoppas den blir skön att sova i också, för den är väldigt fin! 🙂
åh va glad jag blir för din skull Jonna,att du hittade en soffa som du ville ha! 🙂
här har vi precis tittat på DVD:n “hästmannen”
kram
Jag skrattar så åt Nanook han har alltid en förmåga att befinna sig i mitt händelsernas centrum!! DÄR det händer! 🙂
Blir nog jättebra med en kökssoffa i ditt mysiga kök. Ser ut som Nanook jobbat så hårt med att snickra så han somnat bredvid hammaren! God natt! Kram!
Åh, vad mysigt att sova i kökssoffa! Jag hade en gammal kökssoffa som säng när jag var liten, man kände sig så ombonad och trygg i den 🙂
Jag har hört ett uttryck: “Det blir alltid som man tänkt sig” – I det här fallet verkar det stämma väldigt bra. Tankens kraft är otrolig 😉
Åh, så mysigt!! 😀 Ibland är steget mellan dröm och verklighet inte långt!
hej vilken tråkig dag tycker inte du bara snö
Nice to see a girl pick up tools and do what is necessary. Good job Jonna!
Namaste