Fredag

Hej på er!
Nu är det fredag! Oj vad veckan har gått fort! Fast på något konstigt sätt känns det som den gått långsamt också. Jag tror aldrig jag någonsin varit så sjuk och samtidigt så effektiv. Mycket har blivit gjort den här veckan, och det känns så bra! Ikväll kommer min storebror Isac och hans tjej Hannah hit från Stockholm. Det har varit lite som en deadline att vara klara med hemsidan tills dom kommer, så att de får vara med när vi lanserar den. Vi har inte riktigt hunnit med allt, men nästan! Bara några småsaker kvar som ska fixas nu. Hade jag inte varit så sjuk och dåsig den här veckan hade jag nog fått mycket mer gjort, men så är det ibland 🙂

Igår morse åkte Jens hem, fotografen som varit här i ca 2 veckors tid och dokumenterat mitt liv för ett multimediaprojekt. Det kändes direkt att han åkt, för det blev så kallt i stugan haha. Jag är ju så van att det är lite svalare inne än normalt, men Jens var inte van med det och därför tok-edlade han hela tiden, från tidig morgon till sent på natten. Så nu är jag nästan lite bortskämd med att ha det så varmt och gott. Själv har jag varken tid eller tålamod att elda så mycket, så jag brukar nöja mig med lite svalare temperaturer 🙂

Nu har han i alla fall åkt tillbaks till Sundsvall och håller nu för fullt på att sammanställa multimediaprojektet, med alla bilder, videor och ljudklipp. Det ska bli jättekul att se resultatet sedan, men också lite nervöst 🙂

Nu ska jag koka lite kaffe och sedan fortsätta jobba. Hoppas ni har en bra fredag!
Kram på er!

Här kommer några olika bilder från när Jens var här:

En vanlig dag på promenad i skogen med Nanook

Visade Jens hur jag gör när jag tar mina "hopp" bilder 🙂

En dag åkte vi in till Junsele

En jättefin kväll åkte jag till skogen och visade några favoritplatser

Här i Grundtjärn fick Jens se sitt första riktiga Norrsken. Det var den natten när jag skulle ut och hämta ved och fick se färgerna på himlen. Jens hade redan lagt sig på madrassen i köket och jag sprang in och ropade " KOM FORT! NORRSKEN" 🙂

Tack för en jätterolig tid! Lycka till med projektet nu! 🙂

6 Kommentarer på “Fredag

  1. Josefin

    En kille och en tjej som inte känner varandra och som bott tillsammans på en liten yta under 2 veckor, mitt ute i ingenstans där det knappt finns något folk. I en mysig liten stuga med öppen spis. Haha det kan bara slutat på ett sätt!

    Reply
  2. Nicklas

    Känner igen det med att ha svalt inne, denna veckan har jag varit och jobbat i en lägenhet i Göteborg men gud så varmt det var där inne trodde jag skulle tuppa av i värmen men egentligen var där nog inte så varmt det är nog jag som är van att ha det svalt i min gamla stuga!!!

    Reply

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.