Ursäkta att det blir väldigt mycket tjat om min katt just nu! Men för mig är det en stor händelse med en ny familjemedlen, och det är svårt att inte ha henne i tankarna i princip hela tiden.
Jag har nu äntligen kommit fram till vad hon ska heta. Tack för alla tips på namn! Vi borde nästan ge ut en namnbok med alla era tips haha.
Jag har klurat fram och tillbaks, provat namn. Ropat namn. Men har haft så svårt att få något namn att kännas naturligt att kalla henne för.
Men igårkväll hittade jag ett namn som kändes rätt direkt. En indianskt namn med en väldigt vacker betydelse.
Hon ska heta Nayeli. Det betyder “jag älskar dig” på indianspråket Zapotec. Jag tycker det låter så mjukt och vackert, och hon verkar redan lyssna till sitt namn.
Visst låter det fint, Nanook och Nayeli?


Gulligt namn på en gullig liten kattunge!
Helt underbart namn 🙂
Kramar
Jättefint namn!! Och ett så ovanligt namn, som
bara du kan hitta!!
Fint namn och en fin kombination
Det var ett jättfint namn på en söt liten katt.
Ett jättefint namn! Passar väldigt bra ihop med Nanook 🙂
Ett mycket fint namn Jonna.
Jag kan inte sluta säga “Nanook och Nayeli”.
Ja du kan ju byta till Naylo om de är en han
Fint namn, vad hon betyder för dig förstår nog alla som följt dig ett tag.
Kram!
Jättefint! Ja katter brukar ofta tala om för en vad de heter tillslut 🙂
Matchar ju superbra med Nanook!
Åh, riktigt fint namn!! 🙂
En sådan söt kattunge! Perfekt namn!
Vackert och fint namn ❤
Åh, helt klockrent! Superfint. Passar perfekt.
JO N N A
JO Nanook Nayeli A.
Haha vad kul och du tänkte så 😀
Perfekt!:D Jättefint namn!
Så fina namn och de passar perfekt tillsammans. Dessa ljuvliga små varelser som du kommer att ha sån glädje av. Livet blir fulländat med djur i huset.
Ha det gott och trevlig helg till er alla.
Kram / Eva
Jaaa det är ett jättefint namn ju 🙂 passar henne jättefint och bra tillsammans med Nanook 🙂
Super fint namn verkligen!
Kul Jonna att Du hittat det rätta namnet på Din lilla gulliga varelse. Krama om dem båda från mig. Trevlig helg och nationaldag. Kram från Anki
Perfekt! Visst väl att du skulle komma på ett speciellt namn som passar i din fina familj.
Kanonbra namn som matchar Nanook i det närmaste perfekt.
Vilket fint namn! Måste dock dubbelkolla, säger man nejjly? eller näjeli? Fint vilket som.
Jag säger typ : Najeli
Men du kan få säga som du vill 🙂 De kan nog uttalas på många sätt.
Jättemysigt namn! Skrev inget förslag men tänkte ändå något namn på N och det blev det!
Lycka till med lilla Nayeli! Ni är så söta ihop. Du strålar verkligen!
Gulligt och fint namn till en söt liten katt 🙂
Superbra namn!
jaa men det där va gulligt ( vet inte om det är skånskt ord )?
men iaf det lät ju bra hälsningar från mig i Landskrona med Taxen Max!!
Riktigt fint namn! Gillar att du väljer så annorlunda namn, men som ändå är rätt enkla att uttala. 🙂
Vackert namn. Det finns visst 37 kvinnor och 1 man med det namnet i Sverige sedan tidigare. Nu oxå en katt.
Vilken fin kattunge du har skaffat, och gett ett riktigt persoligt namn.
Önskar dig en Trevlig Nationaldag.
Kram
Vilket vackert namn! Och oroa dig inte för att det skulle bli för mycket om katten på bloggen, det är underbart att läsa och se de vackra bilderna!
Älskar “tjatet” om Nanook och Nayeli! :)<3 för man känner verkligen vad Du känner för dom!! 😀
Så det blir inte alls tjatigt!
Tycker också namnet passar henne
Åh vad gulligt. Du får gärna berätta hur mycket som helst om katten, det kan inte bli för mycket 🙂
Det var ett bra namn, gillar hur det låter. Du får allt tjata bra mkt mer innan jag tröttnar. 🙂 Ha en fin nationaldag! Kram
Så fint!
Fint namn, passar bra med Nanook!
Åh ja jättefina namn båda två. Jag är nyfiken på hur du valde nanook? Om du vet vad det betyder? Jag kommer från Grönland och det betyder ju isbjörn på grönländska men det kanske du visste? 🙂 men det vore kul att läsa bakgrunden om nanook, jag har försökt söka men hittade inte varför du döpte honom till det.
Vad gäller farlighet är väl Nanook så långt från en isbjörn man kan tänka sig.
Cool är han däremot!
Åh va fint Jonna. 🙂 Vad glad jag blir för din skull 🙂
Jättevackert namn till den lilla sötnosen 😉
Jo, jag förstår. Det är lätt att bli tjatig. Här är det hunden, klart man har honom i tankarna hela tiden.
Åh, hon är så söt! Lycka till med lilla kissen 🙂
Två sötnosar på samma bild. 🙂
Iiih! Jättefint!! 🙂
Riktigt fint namn!!