Kvällsmys

Godkväll på er!
Har precis tagit en varm dusch och sitter nu och dricker lite te och äter kvällsmacka. Skrev ju inget på bloggen igår så jag tänkte att jag måste skriva något nu i kväll så ni inte tror jag dog i kylan i helgen 😉 För det gjorde jag ju nästan. I går när jag vaknade på morgonen var det -31 ute. I mars?! Det är ju lite ovanligt. Nu när man liksom har vårkänslor på gång så känns det som en käftsmäll att vakna upp till -31. Så då gick jag och lade mig igen. Och sov en stor del av dagen. Det var lite onödigt gjort men å andra sidan var det söndag, jag var trött, och det var för kallt för att vara ute. Så då kändes det okej 🙂

Jag ska bara fika klart och elda lite till och sedan ska jag gå och lägga mig. Ska upp tidigt i morgon och fara iväg på lite ärenden. Bland annat gå till banken och lämna in lite papper till ansökan om företagskonto 🙂

Sov gott alla ni underbara läsare där ute! Kram <3

Kvällsmys

Kvällsmys

19 Kommentarer på “Kvällsmys

  1. VictOrion

    Godnatt, sov gott! Själv ska man dra sig till baka på rummet och göra lite musik innan läggdax. Finner mest inspiration på småtimmarna ju… Kram och kärlek*

    Reply
  2. Linda Norling

    31 grader… hua! Hur håller du värmen i stugan räcker vedspisen till eller har du element?

    Reply
  3. Emma

    Hej Jonna! Även om du har väldigt mycket kallare än oss här nere så har vi ändå nästan 15 minusgrader på morgnarna här i norra Skåne, det är ovanligt för att vara såhär långt ner nästan i mitten av mars. Varma kramar från en trogen läsare och jag hoppas att du kan hålla värmen så länge för snart är våren här, det bestämmer vi här och nu! 🙂

    Reply
  4. Anna -Dagar av lycka

    Fy! Minus 31 grader går man onekligen inte ut i om man inte måste. Tycker du gjorde helt rätt att passa på att vila en sådan dag! Nu hoppas vi dock att temperaturn rättar till sig för nu längtar vi efter vååååååren!

    kram Anna

    Reply
  5. ASKA

    Men he re guud..-31 ute och du bor i en oisolerad stuga? Hur står du ut?!
    Jag hade lagt mig och sovit oxå inget snack om saken.

    Stor kram på dig!

    Reply
  6. Sandra

    Usch, 31 minus… jag tycker det räcker med de 15 minus vi har om nätterna här nere i Skåne. xD Men dagarna är iallafall soliga och fina! Och det tycker fåglarna också 😀

    Reply
  7. Sandra

    Fy för kyla och vinter. Men det finns hopp 😉 Vi har börjat få krokus knoppar i rabatterna. Kramar

    Reply
  8. Josefin

    Inte för att vara negativ men jag tror inte att det är så ovanligt att vi har kallt i mars. Mars är trots allt en vintermånad här i norr. Men det är klart vi vill ha vår 🙂

    Reply
  9. Frida

    Klart du får sova den dagen det är så kallt, usch! Jag tycker det har varit fruktansvärt här nere nu när det varit -10. haha! 😛
    Hoppas du får en fin dag idag!

    Reply
  10. Tina

    När jag läser att du haft -31 så skäms jag lite för att jag gnäller över våra -6……..

    Jag skulle oxå ha sovit bort en så kall dag :o)

    Reply
  11. Tomas Karlström

    Vi har haft -25 i hälsingland idag under -10 med lite snä o blåst nu blir det kallare igen vill ha vår nu ha det så götttt

    Reply
  12. Camilla

    Kan bara hålla med, sova bort kylan, för nu får det räcka, både med snö o kyla. Nu lääängtar man efter värme och skönare väder.

    Reply

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.