Godkväll! : )
Jag har precis bakat lite. Jag blir liksom tvungen att göra det numera när jag blir sugen på något gott, eftersom jag inte längre bor 2 minuter bort från ICA-Nära som är öppet till 23.00 på kvällarna haha. Nu bor jag några mil ifrån affären, som för övrigt stängt för flera timmar sedan. Men det är mysigt att baka, och så sparar jag en hel del pengar på att inte springa till affären var och varannan kväll och köpa en chokladkaka 😀
Nu ska jag ha lite myskväll här 🙂 Hoppas ni har en jättehärlig kväll!
Puss och kram!


Mysigt att baka! Ska själv baka lite i veckan, men då blir det kanel- och vaniljbullar 🙂
Mycke godare med hembakt än affärs döppe 🙂
Hej!
Tycker att de e starkt av dig att göra de du gör och håller med dig om att det e livet me norrsken o lugnet här.. : )
Men hoppas du har en trevlig kväll!
Vad blev det för gott som du bakade ikväll förresten?
/Markus
Är så imponerad av dig och din blogg! Skulle så gärna vilja göras som du. Bor i Stockholm och har ett fantastiskt sommarställe i Fängsjö. Kanske vet du var det är. Jag skulle vilja bosätta mig där, åt minstånne tillfälligt.
Det är samma här, jag brukar också få lov att baka ibland om jag blir sugen på något gott efter klockan 19 och saknar motivation att köra 2,5 mil för att hitta en affär som är öppen till 21…
Hej, såg inslaget på Mittnytt och ville bara säga att jag är djupt imponerad! Snacka om att vid så ung ålder verkligen förstå livets njutning. Önskade att jag också kunde göra som dig, och det tror jag faktiskt att jag ska göra, när mina 3 underbara barn är utflugna 🙂 Önskar dig allt gott!
Hej! Jag har just ägnat några timmar åt att med stor fascination läsa din blogg! Jag önskar dig all lycka och ser fram emot att få följa din blogg för att få se hur det går för dig. Jag tycker du gör det jättebra, det ser sannerligen ut som du funnit din plats i världen. Ha en bra dag! /Hälsningar Fia
Hej Fia!
Tack för en jättefin kommentar! Vad otroligt glad jag blir att du tagit dig tid att läsa igenom hela bloggen! Det värmer verkligen !! 🙂
Kram på dig!
Tjenare! 🙂 Satt nu en helt vanlig och trist söndag och klickade omkring, slumpmässigt så hittade jag din blogg.
Jag måste säga att djupt imponerad av dig och det är verkligen kul att läsa och se vad du hittar på. Kanske man gör något liknande när jag har studerat klart.
Haha jag blev bara så pigg och motiverad till att göra saker när jag hittade din blogg, så jag var bara tvungen att skapa ett litet inlägg (: Ur mysigt med bakning och massa ljus, kommer fortsätta att läsa din blogg. Ha det nu bra 🙂
Hej Patric!
Vilken fin kommentar du skrev! 🙂 Roligt att du gillar min blogg!! 🙂
Tack! :)))
Fint Jonna ! Det är sâ man upptäckter det som âr väsentligt i ens liv eller det man verkligen tycker om. Jag gör likadant efter att ha köpt smaklösa, degiga bröd i närheten fast det är ju ganska bekvämt…. Numera köper jag ett paket med blandade mjölsorter hos Lidl, tillsätter föröver det som stâr i bruksanvisningen : en kopp mjölk och ett halv kg vanligt mjöl sâ att degen släpper när man bakar ut den : lite muesli, fikon i bitar, oliver eller dadlar + alltid en klick smöri botten under första uppjäsningen Det blir ett personligt bröd som är jättegott och nu kan jag inte äta nâgot annat. Förra lördagen bakade jag 6 stora limpor i form och djupfryste 5 sâ att jag har framöver. Kul att använda sin fantasi och upptäcka nya varianter !
Tack för receptet! Det lät så himla gott så det ska jag skriva upp och prova någon gång! Det blir så mycket godare när man bakar brödet själv. För att inte tala om hur gott det luktar inne när man bakat bröd! Så hemtrevligt 🙂
Ha det så bra!!!
Kramar!
Plus att det är så mycket godare med hembakt… Och inga konstiga ämnen som det brukar vara i Icas grejer. Önskar att jag kunde ta initiativ till att baka nån gång…
Såg inslaget på mittnytt och letade upp din blogg sen. Starkt av dig att klara dig genom den här kalla vintern! Hoppas att du kan skaffa ved så det räcker till nästa vinter annars får du kanske investera i några element. Håller på dig!