Hej i natten!
Ville bara säga godnatt till er, och hoppas att ni haft en bra lördag! Jag har haft en jättebra dag idag. Känns som jag fått lite ny energi och inspiration. Var ju ute i skogen ett tag också. Det var riktigt givande. Som alltid 🙂
Nu ligger Nanook i sängen och snarkar redan. Ska gå och lägga mig jag med nu.


Sov gott och dröm vackert
Älskade Jonna!
VILKEN stjärnhimmel Du fått till. Vackert!! Hoppas Du fått en skön natt med Nanook i sängen. Jag själv har en liten vovve oxå i sängen. Kram Anki
God morgon, ha en fin söndag och kram pårè!
Vaknar upp till en blå himmel och solsken, så underbart, så härligt, ta vara på dagen,
Carpe Beatus, fångalyckan.
Hoppas Du också fick en bra natt, med söta drömmar och värme från Nanook. Det snöar här i Blekinge idag också. När ska det bli vår ???????? Nu är jag trött på allt vad vinterkläder heter. Fram med våren fortast möjligt nu. Kanske till Påskhelgen……. Hoppas !!!!!!
Kram/Eva
Vilken vacker stjärnhimmel 🙂
Hej! Älskar verkligen din blogg. Den gör mig så inspirerad till att fota och vara i naturen. Har en liten fråga: Vad ska man tänka på när man fotar stjärnor eller norrsken? När jag försöker fota stjärnor bli de antingen streck eller suddiga. Dessutom brukar himlen bli mer brun än svart.
Tack för en underbar blogg! Kram<3
Får du sådana här sträck så skall du inte vara ledsen;)
http://photoextremist.com/star-trails-tutorial
Prova detta
Stativ och fjärr eller fördröjd utlösare
Brunt kanske för högt iso?
Ta många bilder prova dig fram
lek med slutartid o iso.
Eller invänta Jonnas tips 🙂
Vad kul att du tog dig tid att svara! Jag ska kolla in länken:)
Underbar stjärnhimmel! Att fånga det stora och vackra på bild är verkligen din grej!
Ha en fin söndag!
Kram
Vilken vacker stjärnhimmel. Nu längtar jag ut till vår fäbod där man verkligen kan se stjärnhimmeln på riktigt 🙂
Jag har länkat din sida på min blogg eftersom du fotar så vackra norrsken. Jag har mestadels utländska läsare och de är inte lika välsignade med norrsken som vi 😀
Tack så jättemycket för att du länkade till min blogg!! 🙂
Kram!!
Hoppas ni haft en fin helg alla ni som skriver på denna blogg tyvärr kalla nätter men som tur är dagarna soliga fina påsken närmar sig med stormsteg nu är det bara fiske som gäller pimpling angling nu snart är det fullmåne med så ni vet
Som min farfar alltid sa “Godnatt godnatt min lilla skatt” 😉 Kram
Hej Jonna! Jag sparade ner din fantastiska stjärnhimmel till min iPhone och har den som skärmbakgrund. Det blev så snyggt och jag blir glad varje gång jag ser den. Kram Amanda
Åhh Amanda vad glad jag blir att du tyckte om fotot så att du valde att ha det som bakgrund på din mobil! 🙂 Det glädjer mig!
Kram!
Nice pic Jonna, jag skulle vilja ha ett bra teleskop! Ett litet observatorium. 🙂
Vilken härlig stjärnhimmel 🙂
Har alltid velat ha en stjärnkikare! Eller kanske bara en Jonna som tar foto åt en, haha 😀
Brukar gå och stirra upp på stjärnorna när jag är ute med hundarna vid 20-rundan, så mysigt, har sett de senaste kvällarna att där solen går ner är det fortfarande ljust turkos på himlen… vid 20-tiden! Helt uderbart! Tänkte att nu är det snart sommar, inte vår, utan sommar! 😀 Hehe
haha Tack! 😀
Åhh ja jag skulle också vilja ha en stjärnkikare! En riktigt grym så man kan se månen tydligt och även kanske ta foton med. Det hade varit hur kul som helst! 😀
Kram!
en stjärnhimmel att omsluta, så stort, så svårt, så vackert
rymden är oändlig
http://learningbybeing.wordpress.com/ en annan blogg jag följer tänkte att den kunde va till hjälp när kölden känns hård:)