Norrsken

Jag som skulle ha gått och lagt mig för länge sedan, men så fastande jag här vid datorn som vanligt 🙂 Jag har fixat en ny flik där uppe i menyn som heter “Norrsken”, där jag lagt ut lite olika fotografier på norrsken som jag fotade i vintras. Jag är ju så otroligt fascinerad av detta fenomen, och jag kan aldrig få nog av det. Det är så vackert och mäktigt att det nästan inte känns verkligt. Den känslan jag får när jag står ute på ängen mitt i natten och förtrollas av norrskenet går inte att beskriva. Om det finns något jag längtar efter med vintern så är det norrsken. Fast det är tydligen inte omöjligt att se det på sommaren heller. Jag ska hålla utkik 🙂

11 Kommentarer på “Norrsken

  1. Ewe

    Hej!
    Gud vilken mysig blogg du har!
    Satt och kollade igenom gamla inlägg från typ augusti 2010 och framåt! Du hade lite problem med varmvatten läste jag…

    Jag vet att min farmor har en rektangulär formad “kittel” i koppar med tapp på, som man fyller upp med vatten och låter stå på kamin så har man varmvatten! Den är ganska stor! – Kolla om du får tag på någon sådan till vintern, Om du behöver någon det vill säga…

    Om du tyckte beskrivningen var dålig, släng in en kommentar på min blogg så kan jag visa hur den ser ut!

    Kram

    Reply
    • Jonna Post author

      Hej!
      Åh tack så mycket!! 🙂 Ja förut hade jag inget varmvatten så då fick jag värma i kastruller på vedspisen. En såndär kittel du pratar om hade varit väldigt bra faktiskt. Det är ju bra att ha den stående där när man eldar, så får man gratis varmvatten! 🙂
      Så tack för tipset! Ska kolla upp det där och se om jag hittar någon.

      Ha det bäst!
      Kram! / Jonna

      Reply

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.