Ute och går på en liten promenad med Nanook. Nu är Grundtjärn snötäckt. Nu känns det som vintern har kommit. Dags att byta ut gummistövlarna mot vinterskor kanske 🙂
Du har fått den första snön och jag har precis kommit in efter en promenad ner till båten. Det kändes då rakt inte som en dag i andra halvan av november, snarare som en dag i början av oktober, 9-10 grader varmt, svag vind och en blek sol. Inte kändes det mer november när jag hittade en blommande maskros i vägkanten. 😀
Och här är det helt “Splitter”grön gräsmatta! När jag hade ett videosamtal med min syssling i Finska lappland så höll hon på att trilla av stolen när hon såg den gröna gräsmattan 😉
Nu gäller det att inte fryyysa! Eller hur!? Fram med veden! Hoppas att du inte kommer att frysa som du gjorde i skolan! Allt jobb med dina fina smycken kommer väl att hålla dig varm! 🙂 Kram!!
Hej Maria! 🙂 Den senaste tiden så jobbar jag typ dygnet runt, förutom när jag sover 🙂 Så mina dagar ser ut ungefär såhär: vakna, äta frukost, gå ut med nanook, jobba, jobba, jobba, jobba, blogga, jobba, jobba, laga mat, jobba, gå ut med Nanook, jobba, gå och sova 🙂 Ska försöka skriva mer på bloggen om min vardag, även om det inte alltid händer så mycket spännande 🙂 Kul att du frågade! Kram på dig!
Vi har också lite snö och än så länge är den kvar. Kanske har den kommit för att stanna nu.Tänk vad lite snö gör det vackrare. Ikväll när jag gick med hundarna lyste skogen och ängarna av det tunna täcket snö. Vackert och lite juligt 🙂
Snön är kvar men det är inte så mycket. Det är lite ostadigt väder här, ena stunden plusgrader och sedan minus. Hoppas på lite mer snö snart, det är så fint med snö 🙂 Kram!
Åh vad härligt Jonna! Äntligen snö! 😀
Du har fått den första snön och jag har precis kommit in efter en promenad ner till båten. Det kändes då rakt inte som en dag i andra halvan av november, snarare som en dag i början av oktober, 9-10 grader varmt, svag vind och en blek sol. Inte kändes det mer november när jag hittade en blommande maskros i vägkanten. 😀
Och här är det helt “Splitter”grön gräsmatta! När jag hade ett videosamtal med min syssling i Finska lappland så höll hon på att trilla av stolen när hon såg den gröna gräsmattan 😉
Snöade här i Övik imorse.. men nu har allt regnat bort. Får hoppas det inte fryser på istället..då blir det überhalt överallt..
Vad otroligt mysigt med snön. Saknar den här i Norrköping 🙂
Jag önskar att snön fick stanna, det började se så mysigt ut… men nu har plusgraderna snart tagit all snö :/
Nu gäller det att inte fryyysa! Eller hur!? Fram med veden!
Hoppas att du inte kommer att frysa som du gjorde i skolan!
Allt jobb med dina fina smycken kommer väl att hålla dig varm! 🙂
Kram!!
Åh vad härligt med snö!
Kan du inte berätta vad du gör om dagarna Jonna?
Kram (:
Hej Maria! 🙂
Den senaste tiden så jobbar jag typ dygnet runt, förutom när jag sover 🙂 Så mina dagar ser ut ungefär såhär: vakna, äta frukost, gå ut med nanook, jobba, jobba, jobba, jobba, blogga, jobba, jobba, laga mat, jobba, gå ut med Nanook, jobba, gå och sova 🙂
Ska försöka skriva mer på bloggen om min vardag, även om det inte alltid händer så mycket spännande 🙂
Kul att du frågade!
Kram på dig!
Vi har också lite snö och än så länge är den kvar. Kanske har den kommit för att stanna nu.Tänk vad lite snö gör det vackrare. Ikväll när jag gick med hundarna lyste skogen och ängarna av det tunna täcket snö. Vackert och lite juligt 🙂
Ann-Louise
Här i övik låg det snö på marken när jag klev upp men som tur var försvann den. Mindre roligt att det har regnat och varit riktigt trist hela dagen.
Har du snö kvar hos dig eller har det också regnat bort?
Snön är kvar men det är inte så mycket. Det är lite ostadigt väder här, ena stunden plusgrader och sedan minus.
Hoppas på lite mer snö snart, det är så fint med snö 🙂
Kram!