Jag gillar när bloggare gör små videor som den här, det är alltid lika kul att se små glimtar ur vardagen. Jag avundas tystnaden och fridfullheten där du bor. Jag växte upp på landet, men bor nu i stan pga jobb, men jag längtar tillbaka varje dag. Din blogg gör det lättare att stå ut då jag får små doser natur och fridfullhet via din blogg. 🙂
En sådan manick skall jag också skaffa, speciellt för de större klabbarna med kvist i. Annars kör jag med klyvyxa, det går bra det också. Visst är det trevligt med eld i spisen, värmen blir en annan än från element och golvslingor.
Hej Jonna, du är jätteduktig. Ett tips bara. Skaffe en kloss som du sätter framför tryckarmen på vedklyven – då trycker den längre och du behöver inte använda kraft för att få bort vedträet, då ramlar det ner av sig självt eftersom det blir klyvt hela vägen. Det funkar bra för mig som klyver stora mängder varje år utan så mycket handkraft. Det är meditativt att jobba med vet tycker jag, sedan är det ju så skönt när det brinner i spisen. Sköt om dig!
Wow jag beundrar dig och ditt liv SÅ mycket! Du visar verkligen att det går att klara sig själv även i en sådan miljö. Starka kvinna, jag ser upp till dig!! Dessutom är du så sprudlande härlig och vacker. Kram på dig
Det är alltid lika uppskattat att se video eller bilder från din vardag. Du bor verkligen på en helt underbar plats och lever ett liv jag tror många skulle må bra av!
Jag förstår EXAKT varför du vill bo så som du gör! Så vackert och fridfullt! Visst kan det kännas lite tidigt med snö “redan” men så bor vi i ett avlångt land också. Faktum är att det har snöat lite här ner på mig med i natt. Väldigt lite i och för sig men ändå. Gav jag mig lite tid skulle jag nog kunna räkna snöflingorna som låg på min nytvättade bil nu på morgonen. 😀
Sâ himmla skönt att fâ lite glimtar frân en fridfull värld uppe i norr, lângt borta frân oro och vapenskrammel här nere. Härligt mys skönt med sprakande brasa, tända ljus när snön ligger vit pâ backen….Tack för alla fina fotos som hâller oss vid liv !
Alltid lika kul att se små filmer från dej. Jag bara ler hela tiden 🙂 Duktig du är som fixar! Bra att få det gjort innan den värsta vintern kommer. Men ni har ju ändå mycket snö nu! Brrr! Och Nanook – lika söt som alltid!
Jag gillar när bloggare gör små videor som den här, det är alltid lika kul att se små glimtar ur vardagen. Jag avundas tystnaden och fridfullheten där du bor. Jag växte upp på landet, men bor nu i stan pga jobb, men jag längtar tillbaka varje dag. Din blogg gör det lättare att stå ut då jag får små doser natur och fridfullhet via din blogg. 🙂
Tack!! Vad glad jag blir att höra det.
Kram på dig!!
/ Jonna
Tack för en fin video!
Ser inte kul ut med den där snön. Känns lite för tidigt.
Ha en trevlig helg!
Kram på dig och Nanook!
En sådan manick skall jag också skaffa, speciellt för de större klabbarna med kvist i. Annars kör jag med klyvyxa, det går bra det också. Visst är det trevligt med eld i spisen, värmen blir en annan än från element och golvslingor.
Kul med lite filmvisning! Du får bygga ihop en anordning att ha på huvudet när du filmar så har du armarna fri!
Underbart ställe du bor på! Kram!
Haha ja det skulle faktiskt förenkla mycket! 🙂 Tack för idén!
Kram!
Hej Jonna, du är jätteduktig. Ett tips bara. Skaffe en kloss som du sätter framför tryckarmen på vedklyven – då trycker den längre och du behöver inte använda kraft för att få bort vedträet, då ramlar det ner av sig självt eftersom det blir klyvt hela vägen. Det funkar bra för mig som klyver stora mängder varje år utan så mycket handkraft.
Det är meditativt att jobba med vet tycker jag, sedan är det ju så skönt när det brinner i spisen. Sköt om dig!
Tack för tipset! Det ska jag prova. Det är jobbigt när kvistiga vedträn fastnar hela tiden. Men det blir nog mycke lättare om man gör så som du skrev.
Kram!
Wow jag beundrar dig och ditt liv SÅ mycket! Du visar verkligen att det går att klara sig själv även i en sådan miljö. Starka kvinna, jag ser upp till dig!! Dessutom är du så sprudlande härlig och vacker. Kram på dig
Men ååh söta du! TACK! Vad fina ord du skriver. Blir så himla glad!!
Kramar <3
Det är alltid lika uppskattat att se video eller bilder från din vardag. Du bor verkligen på en helt underbar plats och lever ett liv jag tror många skulle må bra av!
Jag förstår EXAKT varför du vill bo så som du gör! Så vackert och fridfullt!
Visst kan det kännas lite tidigt med snö “redan” men så bor vi i ett avlångt land också. Faktum är att det har snöat lite här ner på mig med i natt. Väldigt lite i och för sig men ändå. Gav jag mig lite tid skulle jag nog kunna räkna snöflingorna som låg på min nytvättade bil nu på morgonen. 😀
Ha en underbar dag!
Kram
Sâ himmla skönt att fâ lite glimtar frân en fridfull värld uppe i norr, lângt borta frân oro och vapenskrammel här nere. Härligt mys skönt med sprakande brasa, tända ljus när snön ligger vit pâ backen….Tack för alla fina fotos som hâller oss vid liv !
vilken mysig liten video =)
Alltid lika kul att se små filmer från dej.
Jag bara ler hela tiden 🙂
Duktig du är som fixar! Bra att få det gjort innan den värsta vintern kommer.
Men ni har ju ändå mycket snö nu! Brrr!
Och Nanook – lika söt som alltid!