Hej i natten

Klockan är strax över tre på natten och jag sitter uppe och gör ordning kalendrar som skall skickas i morgon. Jag vet att jag borde sova men jag kan inte låta bli att bara älska den här stunden. Det är så mysigt! Det snöar och stormar utanför fönstret, det sprakar från spisen, jag lyssnar på “Vaken” på radion, slår in kalendrarna i silkespapper, sippar på en kopp te och ja…bara myser 🙂

Men nu är jag snart klar, så då ska jag gå och lägga mig. Sov gott och dröm sött allihopa <3

21 Kommentarer på “Hej i natten

  1. Hondjur

    Mitt i natten -är- den vackraste tiden på dygnet. Det finns ingen tvekan om det. Speciellt inte när snön viner och det är alldeles magiskt vitt utomhus.. Då kan livet inte bli så mycket bättre!
    Ha en fin dag, Jonna!

    Reply
  2. Josefin

    Tycker du ska fortsätta att njuta och pyssla på nätterna när du känner för det, utan dåligt samvete. Tycker också det är skönt att vara uppe länge och hålla på. Nu är jag mammaledig, med en dotter som är vaken länge på kvällen eller snarare halva natten för det mesta. Men då får vi sovmorgon istället 🙂 Sen kommer det inte gå att ha sovmorgon men jag anser att man ska passa på när man kan 🙂

    Tycker också det är mysigt att vara uppe på natten om det snöar, eller är snö ute då månen och stjärnorna lyser. Eller på våren och sommaren då det är ljust hela natten. Förstår att du är ute på nätterna då, det är så underbart att höra fågelkvitter fast det är natt.

    Kramar till dig

    Reply
  3. Sandra

    Det är mysigt att vara inomhus när det är mörkt ute och snöar 🙂 Så länge du inte mår dåligt av att vara vaken på nätterna, så gå for it 🙂
    Jag skulle också vilja se lite snö nu här i Skåne, vi är ju snart inne i december!

    Reply
  4. Kattis

    Tack så jätte mycket för kalendern. Den var så fint inslagen i rosa silkepapper att jag knappt ville öppna paketet. Har i alla fall tagit med den till jobbet så nu ligger den på skrivbordet och väntar på att hängas upp.

    Reply
  5. Eva

    Vilken fin kalender jag fick i brevlådan idag! Den var så vackert inslagen och det syntes att du lagt ner både tid och kärlek. Tack Jonna. Jag återkommer med en beställning om det fortfarande finns kalendrar kvar. Den hade blivit en utmärkt julklapp.

    Ta hand om dig
    Eva H

    Reply
  6. Christer

    Hej

    Lite musiktips till dig nattuggla som kan njuta sådär riktigt gott av livet ;- )

    Postiljonen är en grupp som gör låtar som jag tror också du kanske kan gilla. Kolla upp dem.

    Ha de bra och stanna uppe så länge du vill vettja… uppe-nätter ÄR mysiga!

    / Christer

    Reply
  7. Hemliga flickan

    Fick oxå min kalender idag, och precis som tidigare sa; så fint inslagen! Enkelt men väldigt dekorativt 🙂 Jag hänger upp kalendern redan nu, spelar ju ingen roll att det inte är 2013 än! 😉 Tack för en snabb leverans!

    Reply
  8. Rickard

    Hej!

    Säger som de flesta andra här. Skulle jag leva som dig skulle jag antagligen sova mellan 7-13 på dagen då jag verkligen älskar natten ^.^

    Allt gott,
    Rickard

    Reply
  9. mormor

    Nu, Jonna är det snart dax igen att flytta upp HÄR en bit så nya kan rösta, dom som inte vet att det finns en att kicka på en liten bit ner. Det är ju långt till nästa svensk men man vet aldrig. Vill så gärna att du kommer med för det kommer att kännas som om vi alla
    som röstat är med när vi får se dina vackra bilder senare. Ge Nanook en puss från mig,
    Kram från en gammal gumma som är ung i själen

    Reply
  10. Anonym

    Hej Jonna,

    klockan 03.24 men det är mycket sent!
    Det är mycket bekvämt i ditt hus, härligt.
    Ett underbart liv. 🙂 🙂

    Kram och hälsa fran Tyskland

    Reply
  11. Sanna

    Du tar så underbara bilder!
    Läste att Norrskensturismen är jättestor i bla Abisko. Du borde kolla om någon affär/turistbyrå där uppe ville sälja dina kalendrar 🙂

    Reply

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.