Isigt

Ikväll när jag kom hem och skulle sätta mig och jobba så var det minusgrader i arbetsrummet. Jag har haft väldigt kyligt hemma hos mig, men minusgrader slår rekordet. Under de här dagarna har jag haft på element i köket, sovrummet och badrummet så det skulle hålla sig någorlunda varmt eftersom jag knappt eldat något och varit borta den mesta tiden. Jag ser inte fram emot elräkningen sen, men jag var helt enkelt tvungen för att inte ledningarna skulle frysa. Och det var ganska skönt att komma hem till ett varmt kök ikväll 🙂 Men arbetsrummet lät jag vara utan element. Jag trodde inte att det skulle bli så kallt ute dessa nätter.
Alla vätskor hade frusit till is. Min hemmagjorda norrskens-fontän hade blivit is, och vattenfalls-pumpen och dimm-maskinen som jag har på utställningsbordet låg även det stelfruset i is. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det inte gått sönder och spruckit av isen.  Det kanske ändå skulle vara värt att ha ett element igång i arbetsrummet också.

I morgon när jag kommer hem från Sollefteå och Näsåker ska jag elda hela kvällen och försöka få upp värmen här hemma igen. Och förhoppningsvis kommer jag vara hemma lite mera nu framöver så jag kan elda flera dagar i sträck och få upp en grundvärme här igen. Det hade behövts 🙂

Norrskens-fontänen hade blivit is

Nordkristall, vilket passande namn ändå. Snacka om att ha nordligt klimat inne i arbetsrummet 😉