Första advent och jag är som vanligt sent ute med julstöket. Idag har jag strukit lite juldukar och hängt upp en julstjärna i köksfönstret och försökt få så mycket advents-känsla som det går. Och så insåg jag att jag inte har några julgardiner. Jag har alltid saknat det under julen. Jag ska om jag kan få tag på några fina julgardiner till veckan. Det känns som det är dags att investera i det 😉 Jag tror det hade blivit jättefint med röda, juliga gardiner i köket.
Jag gillar verkligen julen och den där känslan som julen för med sig. Men jag hinner aldrig längta efter julen, så som det verkar som många andra gör. Det känns alltid som jag är ute med allt i sista sekund, oavsett om det är julstädning, julklappar, julbak. Ja allting. Jag vill också bli sådär jul-pysslig och känna mig lugn och mysig under jultiden. Men oftast är det just i december som jag jobbar som mest. Så det kanske är därför jag aldrig riktigt känner att jag hinner det som jag vill. Fast egentligen, när jag tänker efter så tror jag väldigt, väldigt många känner igen sig i det. Eller hur känner ni?




