Julstök

Första advent och jag är som vanligt sent ute med julstöket. Idag har jag strukit lite juldukar och hängt upp en julstjärna i köksfönstret och försökt få så mycket advents-känsla som det går. Och så insåg jag att jag inte har några julgardiner. Jag har alltid saknat det under julen. Jag ska om jag kan få tag på några fina julgardiner till veckan. Det känns som det är dags att investera i det 😉 Jag tror det hade blivit jättefint med röda, juliga gardiner i köket.

Jag gillar verkligen julen och den där känslan som julen för med sig. Men jag hinner aldrig längta efter julen, så som det verkar som många andra gör. Det känns alltid som jag är ute med allt i sista sekund, oavsett om det är julstädning, julklappar, julbak. Ja allting. Jag vill också bli sådär jul-pysslig och känna mig lugn och mysig under jultiden. Men oftast är det just i december som jag jobbar som mest. Så det kanske är därför jag aldrig riktigt känner att jag hinner det som jag vill. Fast egentligen, när jag tänker efter så tror jag väldigt, väldigt många känner igen sig i det. Eller hur känner ni?

Stryker julgardiner och försöker fixa lite advets-stämning :)

Stryker julgardiner och försöker fixa lite advets-stämning 🙂

Dessa vackra julmattor fick jag av min fina vän Karin från grannbyn. Dom är nog de finaste "julpyntet" som jag har hemma. Det blir verkligen julkänsla i huset när jag lägger ut dem på golvet. Idag har de fått hänga ute och vädra!

Dessa vackra julmattor fick jag av min fina vän Karin från grannbyn. Dom är nog de finaste “julpyntet” som jag har hemma. Det blir verkligen julkänsla i huset när jag lägger ut dem på golvet.
Idag har de fått hänga ute och vädra!

113003

Röda julgardiner i fönstren kommer göra susen för julstämningen! :)

Röda julgardiner i fönstren kommer göra susen för julstämningen! 🙂