Kometen Ison!

112801

…skulle man kanske kunna tro. Och jag önskar att det var kometen jag fick på bild nyss. Men det var tyvärr bara ett flygplan 🙂 Men i kväll den 28 november, det är då kometen Ison passerar solen och det känns spännande för en rymd-romantiker som jag. Om ni är intresserade så kan man nu följa kometen Ison live på Nasas hemsida HÄR.
Så jag riktar blicken lite extra mycket mot himlen nu och ett tag framöver. För övrigt var himlen lite mystisk ikväll. Konstiga ljus och blixtar. Det där ljuset i horisonten brukar aldrig vara där. Men fint blev det i alla fall 🙂