Så var det dags för lite mer bärplockning! Idag blev det premiär för lingon. Det känns alltid lika uppfriskande när jag byter till ett annat bär att plocka. Jag har alltid plockat så mycket av varje sort så jag är helt döless på bären när jag väl plockat klart haha. Speciellt hjortronen. Tror vi sammanlagt plockade ca 100 kg hjortron i juli. Men nu är det lingon som gäller! Och det kändes lite nytt och fräscht. Lingon var väldigt roligt att plocka. Lite lättare än blåbär då de inte kladdar så mycket, och de föll av riset väldigt lätt. Nackdelen är väl att de inte är goda att äta. Men det fanns gott om blåbär mellan lingonrisen så jag åt mig mätt ändå.
Vi var ute i några timmar och fick förhoppningsvis ihop ca 10 kg lingon, som vi ska sälja. I morgon ska jag rensa dem. Det är oftast det som tar så lång tid. Men är det soligt ska jag sätta mig vid bordet ute i trädgården med en kopp te. Då går det fortare 🙂





