Skörd

När jag gick ut till trädgårdslandet idag blev jag glatt överraskad över att det faktiskt hade hänt något sedan sist. Jag hade sått ärtor och jag trodde inte att det skulle ta sig då plantorna såg så svaga ut när de växte. Men nu var där ärtor! Massvis! Åt dem till middag idag 🙂

Hade också kastat ut en massa blomfrön på jorden som vart över från det jag hade sått. Och nu var där som en liten äng med massvis med vackra blommor, blåklint och solrosor och andra blommor som jag inte kan namnet på. Det gjorde mig så glad! Så jag började rensa upp lite ogräs så de skulle få mer näring. Morötterna hade också börjat ta sig (äntligen) men jag hoppas de hinner växa till sig mer innan minusgraderna anländer.
081705081703081702