Många som bor här har sagt till mig att det finns en femte årstid här uppe i norrland. Den årstiden är som en blandning av vår och vinter. Längre ner i landet så smälter ofta snön bort (om det ens finns någon snö där då) när våren närmar sig. Men här uppe ligger snön kvar ett bra tag. Den femte årstiden är när marken fortfarande är snötäckt, det är fortfarande is på sjön, man kan fortfarande åka skoter, skidor och pimpla, men solen värmer så mycket att man skulle kunna ligga i bikini och sola om man låg i lä. Först nu har jag upplevt den årstiden, för precis så börjar det vara ute nu. Det är verkligen stor skillnad på vintern i december och vintern nu i mars. Det är som två helt olika årstider 🙂



Mysigt! Ser verkligen varmt ut vid ladugårds väggarna 🙂 Härligt med en 5 årstid i stället för slask som vi har här i Örebro. Dock har de varit mysigt att vara i stallet i eftermiddagssolen med min lilla dotter. dock i slasket, med soligt slask:)
Kan bara hålla med om att det är nog den allra härligaste årstiden.
Ja visst är denna tid Underbar. Den fins som du säger inte söderut, men vi får även här våren också med dess slask o lera. Men de får man ta 🙂
Måste säga att de är väldigt trevligt att följa din blogg, men de är nog för att vi i grund o botten är ganska lika, bägga från storstan som har flyttat hit upp i samma område o startat ett nytt liv som nog igentligen fanns inom oss redan från start, de var bara att vi föddes på fel ställe kanske 🙂
Vill även påpeka att du får till underbart fina bilder..
Njuter helt enkelt att läsa din blogg.
Hej Robert!
Tack för en fin kommentar! 🙂 Vad kul att du gjort ungefär samma sak, flyttat från stan till landet 🙂
Ja jag föddes nog på fel ställe helt enkelt, för hela livet har jag velat bott någon annanstans än i storstaden =)
Joda det går bra med smyckena, men mycket annat som har tagit tid nu. Men satsar ändå på att få upp sidan nu i mars! 🙂
Ha det så bra!
Kram
Och detta är den allra underbaraste årstiden. Den jag saknar mest här i sörja och sand.
Ännu längre upp i norr (dit jag flyttat från storstan) har vi 8 årstider! 🙂
Hej!
Ville bara säga att jag tycker att din blogg är så himmelens inspirerande. Jag har själv en dröm om att flytta tillbaka till min hemgård och starta en yogaskola. Men det är lätt att lyssna för mycket på olyckskorparna som säger att det aldrig kommer att gå. Det finns inte tillräckligt med underlag för det o s v. Men när jag läser din blogg och ser hur du bara bestämde dig och gjorde det! Ja då får jag någon slags inre styrka och övertygelse om att när hjärtat talar så högt till en , ja då är det rätt! Jag hoppas verkligen du hittar ett jobb!
KRAM på dig
Hej Ulrika!
Tack för de fina orden! Vad glad jag blir!! 🙂
Jag tycker absolut du ska följa din dröm! Om jag hade lyssnat på alla som inte tyckte jag skulle flytta hit så hade det aldrig blivit av. Man ska följa sitt eget hjärta!! 🙂
Tycker det låter som en väldigt fin ide med att starta en yogaskola! Det kommer säkert gå superbra! =)
Lycka till!!
Kramar!
Är ju under denna årstid man fixar “förbrännan” inför våren och sommaren 😉
Haha ja, jag har hört att man faktiskt kan bli riktigt brun redan nu om jag ligger ute och solar! 🙂 Det jobbiga är ju att vinden är så kall fortfarande. Men kanske i april 🙂
Hej Jonna. Ja den femte årstiden kallas vårvinter och pågår ungefär från nu och tills slutet av april när den mesta snön är borta. Eftersom det fryser på nätterna och är varmt på dagarna blir det jättebra skare man kan gå på. Passa på att gå på skaren tidigt på morgonen. Då är den som starkast. Lycka till med att söka jobb också =)