Jag kunde knappt tro mina ögon när jag gick ut med Nanook ikväll. Det är första dagen i november. En månad som jag brukar förknippa med mörker, blåst och kyla. Denna dagen var allt annat än det. Det var alldeles vindstilla, himlen var klarblå och ängarna nästan lyste i guld. Kunde inte drömma om en vackrare höst än denna.

Novemberkväll ute på ängen

Å vad jag är glad över att vi har minst 4 årstider i vårt land. jag uppskattar samtliga och hinner aldrig tröttna helt på nå´n 🙂
Hösten är otroligt skön en vacker dag utomhus eller inomhus i mörker och rusk. Topp!
haha, det slog mig först när jag läste detta att det faktiskt har hunnit bli november. Suck vad tiden går fort!
Ja passa på och njut nu så länge det är snöfritt och + ute dygna runt
Jo, det känns lite konstigt att det är såhär varmt i november! 🙂
Såg att Underbaraclara söker en sån som dig! 😉 Kolla hennes efterlysning: http://www.underbaraclaras.com/clara-reflekterar/vill-du-synas-har/
Jag trodde inte det var sant när jag var ute och delade tidningar inatt och kollade utomhustermometern i bilen och upptäckte att det var 12 grader ute fick ta av mig jackan!
Samma här utanför Paris. Trots regn och blâst är det relativt ljummet ute +18°C sâ en promenad nära snârskogen sitter skönt. Det är första gângen, som jag upplever en 1a november utan att ha satt pâ värmen i lâgenheten. 🙂 Det satt faktiskt kondens pâ fönsterglaset pâ utsidan ikväll ! Märkligt att det var varmare ute än inne 🙂
4 ârstider är fint när man bor pâ landet nära naturen Man lever med i alla skiftningar och inspireras till trevliga saker. Finnas det nâgot mysigare ân ett välskött hus/gârd med roliga detaljer..:)
Kramar
Hej! Hittade hit via en vän som tipsade om din blogg. Kul att hitta fler som lever lite udda. Själv bor jag som ensam tjej i en dåligt isolerad stuga, där avloppet fryser de kallaste månaderna, jag får elda för o hålla värmen mm och lever nog ett liknande liv som dig men ändå inte. Har 8 polarhundar som jag valt detta livet med. 🙂
Kommer titta hit fler gånger! Kul o läsa 9åringens tankar oxo! 😀 Ha en skön vecka! 🙂 /Ulrica
Härligt!