Härlig bild men samtidigt märklig (nä, hittar inget bättre ord) – jag kan inte sätta fingret på vad det är… Såna här bilder kan man stirra på i evigheter. <3
Man bara väntar pâ att nâgon skall sticka upp huvudet ur sjön med ett vänligt leende och sâga “Nej men sitter du här ? ” Sâgs vi inte i Skottland förra âret vid Loch Ness” ? Alldeles för lugnt.
Du är inte så ensam, jag är nog knappast ensam om att tänka på dig dagligen. Vad du gör och hur du mår. Den förmedlar mycket känslor den här bilden. Nä håll dig frisk och på land! Jag har åxå svårt att somna numera.
Jo, tycker att det nästan ser ut som att isen ligger kvar än på bilden. Benen ser fastfrusna i “isen”. Schyst att det kom med lite lila i bilden. Större storlek på bilderna (när man klickar på dem) önskas, om detta är möjligt! 🙂
Nejdå det var ingen is på sjön, det såg nu bara ut så…jag lång slutartid på kameran så vattnet liksom flöt ihop på bilden så det ser lite isigt ut. Det var inte så kallt, det lovar jag 🙂 Det var bara ganska härligt och uppfriskande.
Aha, lång slutartid? Annars tänkte jag att du kanske hade gjort ett montage, du verkar ju vara bra på bildredigering. Eeeehhh…? Ja, det var väl allt jag hade att säga om denna bild, hehe.
Håller med de föregående kommentarerna. Tänk på att isen nyss har gått, Jonna. Var rädd om Dig. Det ska bli några dagar med betydligt lägre temperaturer nu. Än är det ingen sommar. Nog med förmaningar, krama om Nanook från mig. Kram från Anki.
Häftig bild. Läste tidigare också att du uppskattade nätterna. Var till pojkvännens föräldrars stuga mitt ute på landet nu i helgen. Att bara sitta och lyssna på nattens ljud var som balsam för själen.. En dag ska jag också bo så!
Vilken härlig och Stämningsfull och vacker bild, med en skönhet ute i vattnet, så nu får du ta vårens första dopp också, för det blir ju skönare nu då värmen kommer åter. och försök att få det på bild eller film.
Perfekt, Jonna. Du kan se naturen, vara i nuet och uppskatta hur fint det kan vara att finnas till, du har känslan och då blir resultatet i topp och äkta. Jag bara älskar ditt sätt att kunna visa det. Tänk vad mycket människorna missar i dagens larm och oljud som är oerhört viktigt för kropp och själ, vi är stenåldersmänniskor ännu fastän vi lärt oss trycka på knappar.
Helt rätt Anders ! Vi är fortfarande delvis stenâldersmänniskor i vâra gener med vâr lilla reptilhjärna som letar efter trygghet och stabila lôsningar. Vilket är bra för det är den som fâr oss att hitta lösningar när det mesta är förtvivlat.
Så väldigt, väldigt vacker bild. Den andas…kraft! Kraften som funnits i en ensam människa sedan urminnes tider, kraften i en kvinnas hjärta. Nu blev detta en jätte-cheesy kommentar, men hoppas du förstår vad jag menar 😉 Du är bäst!
Följt din blogg i flera år nu till och från.. Det är en otroligt fin blogg du driver och livet du lever är nog inte alltid det lättaste med allt du gör och dina måsten, men visst fasiken blir man lite avundsjuk ibland. Och dina bilder och naturen du lever i, jag kan sitta och studera och njuta hur länge som helst – Lika så din video “Livskvalité”, helt fantastisk!!
Det jag ville säga egentligen var bara att jag är tycker din blogg och dina bilder är helt otroligt vackra. Och jag beundrar ditt mod att lämna det livet du kände till för att göra det du gör idag!
Vacker bild! Men glöm inte att du har din lurvige vän som sällskap också. 😉
Sitt nu inte uppe hela vårnatten utan se till att sova också. Sov gott!
Fin bild! Var rädd om Dej och sov också, Du behöver det! <3
Underbar bild Jonna…..
En fin bild men också lite kuslig tycker jag. Jag får tankarna på TV-serien Top of the lake när jag ser bilden och dess omslagsbild eller vad man nu ska kalla det: http://www.imdb.com/title/tt2103085/?ref_=nm_flmg_act_5
Ha en fin vecka som kommer!
Härlig bild men samtidigt märklig (nä, hittar inget bättre ord) – jag kan inte sätta fingret på vad det är… Såna här bilder kan man stirra på i evigheter. <3
Tack Sandra <3
Man bara väntar pâ att nâgon skall sticka upp huvudet ur sjön med ett vänligt leende och sâga “Nej men sitter du här ? ” Sâgs vi inte i Skottland förra âret vid Loch Ness” ? Alldeles för lugnt.
Du är inte så ensam, jag är nog knappast ensam om att tänka på dig dagligen. Vad du gör och hur du mår. Den förmedlar mycket känslor den här bilden. Nä håll dig frisk och på land! Jag har åxå svårt att somna numera.
Krampåre!
Men jag kände mig inte ensam. Inte alls.
Jag hade ju natten och tystnaden som sällskap…bland det bästa man kan ha.
Tack för dina tankar! Det värmer 🙂
Kram!
Den i canvas du!
Fin bild 🙂 Men Jonna.. Isen har ju nyss lämnat sjön, är det inte kallt i vattnet ? Rackla nu inte så du blir förkyld…
Jo, tycker att det nästan ser ut som att isen ligger kvar än på bilden. Benen ser fastfrusna i “isen”. Schyst att det kom med lite lila i bilden. Större storlek på bilderna (när man klickar på dem) önskas, om detta är möjligt! 🙂
Nejdå det var ingen is på sjön, det såg nu bara ut så…jag lång slutartid på kameran så vattnet liksom flöt ihop på bilden så det ser lite isigt ut.
Det var inte så kallt, det lovar jag 🙂 Det var bara ganska härligt och uppfriskande.
Aha, lång slutartid? Annars tänkte jag att du kanske hade gjort ett montage, du verkar ju vara bra på bildredigering. Eeeehhh…? Ja, det var väl allt jag hade att säga om denna bild, hehe.
Håller med de föregående kommentarerna. Tänk på att isen nyss har gått, Jonna. Var rädd om Dig. Det ska bli några dagar med betydligt lägre temperaturer nu. Än är det ingen sommar. Nog med förmaningar, krama om Nanook från mig. Kram från Anki.
Det var faktiskt inte så kallt i vattnet. Blir snart årets första dopp, om värmen kommer tillbaks snart 🙂
Visst är det du som är den Anki som skickde det superfina brevet till mig? 🙂
Kram!
Kul att Du tyckte om det! Tack själv att Du finns. Kram
Häftig bild. Läste tidigare också att du uppskattade nätterna. Var till pojkvännens föräldrars stuga mitt ute på landet nu i helgen. Att bara sitta och lyssna på nattens ljud var som balsam för själen.. En dag ska jag också bo så!
Åh så häftigt!! Du är så grym på att ta riktigt stämningsfulla foton! 🙂
Tack Frida!! 🙂
Kram!
Mållös!
Stämningsfullt! och vackert!
Vilken härlig och Stämningsfull och vacker bild, med en skönhet ute i vattnet, så nu får du ta vårens första dopp också, för det blir ju skönare nu då värmen kommer åter. och försök att få det på bild eller film.
Att gå i sjön är det lösningen…
Vackert! Men jag hade varit så rädd
kan vara en gammal bild, tänk på det..
Nej bilden är nytagen. Den togs på lördagnatt. Alltså natten mot söndagen 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=hLhN__oEHaw
Stilla och fint, skönt att se inspirationen, kram pårè!
Great photo Jonna, and nice night time light 🙂
It must be incredible to have such light through the night. enjoy! 😉
Perfekt, Jonna. Du kan se naturen, vara i nuet och uppskatta hur fint det kan vara att finnas till, du har känslan och då blir resultatet i topp och äkta. Jag bara älskar ditt sätt att kunna visa det. Tänk vad mycket människorna missar i dagens larm och oljud som är oerhört viktigt för kropp och själ, vi är stenåldersmänniskor ännu fastän vi lärt oss trycka på knappar.
Helt rätt Anders ! Vi är fortfarande delvis stenâldersmänniskor i vâra gener med vâr lilla reptilhjärna som letar efter trygghet och stabila lôsningar. Vilket är bra för det är den som fâr oss att hitta lösningar när det mesta är förtvivlat.
Yes, we can !!
Så underbart vackert och stämningsfullt, vilken plats du bor på!
Så väldigt, väldigt vacker bild. Den andas…kraft! Kraften som funnits i en ensam människa sedan urminnes tider, kraften i en kvinnas hjärta. Nu blev detta en jätte-cheesy kommentar, men hoppas du förstår vad jag menar 😉 Du är bäst!
Följt din blogg i flera år nu till och från.. Det är en otroligt fin blogg du driver och livet du lever är nog inte alltid det lättaste med allt du gör och dina måsten, men visst fasiken blir man lite avundsjuk ibland. Och dina bilder och naturen du lever i, jag kan sitta och studera och njuta hur länge som helst – Lika så din video “Livskvalité”, helt fantastisk!!
Det jag ville säga egentligen var bara att jag är tycker din blogg och dina bilder är helt otroligt vackra. Och jag beundrar ditt mod att lämna det livet du kände till för att göra det du gör idag!