Farväl vackra ö i havet

Det är sista natten som jag sitter här ute på trappan vid hotellet på Elba med datorn i knät, till ljudet att vågorna som slår mot stranden. Det är närmare 30 grader ute trots att det är midnatt. Ikväll var sista kvällen här på Elba, och det känns lite melankoliskt. Samtidigt så känner jag mig så fylld med lycka och harmoni efter de här underbara dagarna. Jag känner mig så nöjd och tacksam efter allt fint jag fått uppleva. Det har verkligen varit en drömsemester på alla sätt och vis.

I morgon reser vi hemåt till Sverige igen, och även om det känns sorgligt att lämna Elba nu så känns det också skönt att komma hem helt utvilad, med själen fylld av sol och värme. Ny energi och bruna ben.

Jag har sååå många fler bilder från dagarna här som jag vill visa er men jag får göra det när jag kommit hem. Jag har fotat massor  och har så mycket mer att berätta, men har inte ägnat så mycket tid med att gå igenom allt på datorn. Så jag sparar det till senare. Då får det bli ett stort bildbomb-inlägg.

Tack för att ni varit med mig på resan här. Har alltid varit lika spännande att logga in och läsa era fina kommentarer.
Kram på er så hörs vi snart ♥

Sista solnedgången på Elba.

Sista solnedgången på Elba.

072504

I en annan rytm

Det är svårt att förstå hur dagarna kan gå så fort här. Ändå känns det som jag knappt minns hur mitt liv utanför semestern på Elba ser ut. Vad snabbt man anpassar sig till en ny vardag. En vardag där jag varje morgon vaknar och inte har något alls på min måste-lista. Ingenting som behöver göras. Jag vaknar, äter frukost, tar ett morgondopp, åker iväg och utforskar ön, äter på restaurang, solar och badar. Fotar och bloggar bara när jag vill och har lust. Jag har verkligen tillåtit mig själv att slappna av helt och hållet. För mig är det här min första riktiga semester på flera år och först när jag är här så insåg jag verkligen hur mycket jag behövde det. Jag hade glömt bort hur det kändes att verkligen, verkligen koppla bort precis allting.
Det kändes så konstigt till en början, nästan som att jag behövde aktivera mig hela tiden ändå. Som om jag gjorde något fel i att inte ha något speciellt att göra. Men nu är det som om jag kommit in i ett annat tempo.
Jag tänker lugnare, andas djupare, äter saktare. Som om mitt hjärta slår i en annan rytm och hela min kropp är i viloläge.
Det känns underbart.

Kameran åker ju ändå med nästan överallt och det känns som jag har så mycket bilder jag inte hunnit visa er än. Nu kommer några bilder från de senaste kvällarna. Älskar att fota i kvällsljuset här, så vi brukar alltid se till att vara på väg till någon fin plats innan solen går ner.

Hoppas allt är bra med er ♥ Kramar

Redo med kameraväskan och stativet för en kvällstur till Porteferraio.

Redo med kameraväskan och stativet för en kvällstur till Porteferraio.

Överallt finns det vackra blommor och jag önskar så att alla de här stora, vackra buskarna med blommor i olika färger gick att ha i Grundtjärn. Men jag gissar på att de inte trivs i det klimatet. Annars skulle jag sätta igång att plantera på en gång.

Överallt finns det vackra blommor och jag önskar så att alla de här stora, vackra buskarna med blommor i olika färger gick att ha i Grundtjärn. Men jag gissar på att de inte trivs i det klimatet. Annars skulle jag sätta igång att plantera på en gång.

Elba by night :)

Elba by night 🙂

Lycka att få ta kvällsdopp här!

Lycka att få ta kvällsdopp här!

072402072404

Kvällspromenad på Sansone beach.

Kvällspromenad på Sansone beach.

072411072405072412

 

Elba – Frågor och svar

Nu tänkte jag svara på lite frågor kring Elba som ni ställt i de tidigare inläggen. Tycker det är jättekul att så många verkar få upp ögonen för den här vackra ön. Jag hade heller ingen aning om att Elba fanns innan vi bestämde att åka hit så det känns så roligt att kunna inspirera till ett nytt resmål. Ser att några redan bestämt att åka hit, och det är ju fantastiskt kul! För efter några dagar här så kan jag inte annat än att starkt rekommendera det, om man söker det som jag söker i en semestervecka i ett varmt land.
Ok men då kör vi igång med lite frågor! 🙂

Varför blev det just Elba? 
Det bara råkade bli så, och jag är så obeskrivligt glad för det! Jag och Mathias hade ju länge bestämt att vi skulle ses och så ville vi göra det i ett annat land och samtidigt ha semester, så vi satt och googlade och kollade runt på resemål. Helst ville vi åka till Italien men vi var lite osäkra på vart. Det är ju verkligen en djungel! Och på alla resebolag så ser ju alla ställen lika vackra ut. Om man inte har varit ute och rest så mycket så är det ju så himla svårt att veta vad man faktiskt vill ha.
Men det var Mathias som hittade något om ön Elba i Italien och när han nämnde det så började jag kolla upp lite info och blev förälskad i ön i princip direkt. Det var en ö med fantastisk natur, och ganska orörd. Med över 140 namngivna stränder och stor chans till att hitta en alldeles egen strand. Och mycket att se. Och dessutom, fortfarande väldigt okänd för turismen. Eller, vad jag har förstått så är Elba italienarnas eget semesterparadis. Det är till 90% italienare här. Jag har fortfarande inte mött en enda svensk. Och att det var lite turister lockade oss båda. Det kändes rätt på alla sätt helt enkelt, så då bestämde vi oss för Elba.

Hur tog ni er dit? Har in gjort resan via ett resebolag?
Vi har fixat resan helt själva. Och jag kollade nog aldrig ens upp om det är något resebolag som anordnar resor till Elba, men jag tvivlar på det. Men jag ska beskriva hur vi tog oss hit, så det kan förenkla om ni någon gång ska till Elba : )

Vi möttes upp i Stockholm och åkte sedan till Skavsta flygplats, och tog flyget med Ryan Air till Pisa i Italien. När vi väl var framme i Pisa så hyrde vi en bil och åkte till hamnen i Piombino där färjan till Elba går. Resan till Piombino är 10,3 mil men vi var fast i köer i ca 1 timma så hela den bilresan tog nog 3 timmar. Och den resan var helt ärligt ganska jobbig, för vi kom hit i den värsta hettan. Det var 37 grader ute och även om AC:n i bilen var på kallaste så var det minst 25 grader inne. Och det var mycket trafik och ovant att köra i Italien där alla kör med gasen i botten och tutar om man är för seg.
Men när vi äntligen kom fram till Piombino så köpte vi färjebiljetter. Det finns två olika färjor att välja mellan, Toremar och Moby som går till olika hamnar. Moby gick till Porteferraio som var närmaste färjeläget till vårt hotell, och färjeresan gick nog på 1,5 timmar och det var en obeskrivligt skön känsla att sitta ute på däck och se Elba resa sig vid horisonten och veta att vi nästan var framme.

På färjan till Elba

På färjan till Elba

Hej Jonna! Det ser så underbart ut. Är själv nygift och skulle varit på smekmånad nu men min enorma flygrädsla satte stopp för allt och riktigt ledsen har jag gjort både min make och mig. För jag vill ju åka. Känns som jag svikit oss rejält. Nu sitter man bara hemma och mår piss för allt vi går miste om 🙁
Jag har ingen lätt fobi där man kan skingra med musik, serier osv utan sitter på helspänn med totalpanik, gräver naglarna i stolen och gråter och kan knappt andas. Har gåttt i all möjlig terapi utan hjälp.Men nu till min fråga. Jag tror att resemålet vi valde är för långt bort när man är så rädd som jag och jag undrar hur lång tid tog det dit du är?? Var det en jobbig flygresa?? Blir du nånsin rädd på flyg ?? Du verkar vara så orädd av dig och full av liv – att du bara kör på – hur blir man mer som du ? Du inspirerar mig sååå !! Skulle bli så glad om du svarade! Tack !! / Maria

– Åh men fina du vad jag önskar att jag kunde skriva något som hjälpte nu så ni kunde få åka iväg på er drömresa. Men om det är till någon tröst så gick flygresan väldigt fort, jag tror den var mellan 2,5-3 timmar lång. Och helt ärlig så är jag också flygrädd och har alltid varit det. Så jag kan förstå hur du känner även om det inte ens är en tiondel av den rädslan som du har. Men jag sitter alltid på spänn vid starten och lyssnar på motorernas ljud, kniper igen ögonen och tror varje gång att planet ska börja brinna eller något. Om det kommer för mycket turbulens så kan jag nästan börja gråta. Men senaste året så har jag rest en hel del och vant mig mer och tycker det blir lättare för varje gång. Jag bara bestämde mig för att inte låta flygrädslan sätta stopp för mina resedrömmar. Och ju mer jag reser så inser jag hur otroligt, ofattbart många plan som är i luften hela tiden, och hur minimal chans det är att man råkar sitta på just ett plan som störtar. Och hur sällan det är att ett plan störtar.
Den här resan till Italien gick ju så fort så det är inga problem, men jag skulle nog ha lite mer jobbigt att åka längre flygresa, men jag skulle ändå aldrig låta det stoppa mig. Livet är så kort jag vill inte låta någon rädsla kväva det roliga i livet.
Jag hoppas att du kan hitta något sätt att bli av med din flygresa ♥ Kram

Vart på ön bor ni och vad heter hotellet?
Vi bor på ett ställe som heter Viticcio, och som även hotellet heter. Det ligger tio minuter utanför den lilla hamnstaden Porteferraio och är ett ganska lugnt område. Vi bor nästan i slutet av vägen som går längs bergen här så det är långt bort från “stadens puls” och det tycker jag är perfekt.

Jag förstår inte hur vi kan ha haft sådan otrolig tur med läget och hotellet vi valde. Vi satt och tittade på massor av olika hotell i en  prisklass som inte är för dyr och det finns ju massor att välja på. Men så fort jag hörde namnet Viticcio och fick se att det låg på en liten bergstopp alldeles intill havet så kändes det helt rätt. Och trots att vi varit på massor av olika ställen runt om i ön så har inget ställe känts så bra som just Viticcio. Jag älskar platsen, lugnet, stranden, hotellet. Allting! Det kanske är fel att göra “reklam” såhär för ett ställe man jag känner att jag verkligen vill tipsa om den här platsen om man tycker om att bo lite avsides. Dock är det bra om man har hyrbil så man lätt kan ta sig till andra platser och in till närmsta stad. Men det går bussar också har jag sett.

Viticcio, hotellet där jag bor!

Viticcio, hotellet där jag bor!

072302

Det är ett otroligt vackert läge här. Hotellet ligger uppe på toppen och havet är precis nedanför. På den här terassen på bilden ovan så äter jag frukost varje morgon, och det är även där jag sitter just nu och bloggar. Varje gång jag tittar ut över utsikten så känns det lite overkligt.
072303

Det är ett standard hotell,men jag tycker det vackra läget gör att det nästan känns som ett lyxhotell. Men rummen är helt vanliga, med en säng och en fläkt i taket och en badrum med dusch. Allt som behövs!

Utanför rummet i hotellet. Älskar de blåa dörrarna och en lilla uteplatsen utanför.

Utanför rummet i hotellet. Älskar de blåa dörrarna och den lilla uteplatsen utanför.

Från Viticcio kan man inte se soluppgången men däremot en oslagbar solnedgång varje kväll. Får aldrig nog av detta.

Från Viticcio kan man inte se soluppgången men däremot en oslagbar solnedgång varje kväll. Får aldrig nog av detta.

Vad har du för undervattenskamera? Är den på självutlösare eller är det din vän som tagit undervattensbilderna på dig?
Jag har en GoPro kamera så den kan filma och fota undervattnet. På bilderna jag la upp i tidigare inlägg så hade vi satt fast den på ett stativ som vi sedan ställe på havsbotten. Den har en inställning så den kan ta en bild varje sekund så det fungerar som en slags självutlösare. Det är bara att låta den stå där och simma ner så blir det prima bilder! 🙂

Jag har också en "selfie-pinne" till GoProkameran så man kan hålla i den och simma runt med den. Här så höll Mathias i kameran.

Jag har också en “selfie-pinne” till GoProkameran så man kan hålla i den och simma runt med den. Här så höll Mathias i kameran.


 

 Jag är också nyfiken på maten! Vad äter ni för gott om dagarna?
Tycker det är roligt att flera frågat om maten! Jag är ju inte sådär grym på mat och hade ingen aning om vilken typ av mat det skulle finnas här. Mat-intresset är inte sådär jättestort så jag har väl inte satt mig in i “Elbas specialitéer” direkt, men vi har ändå ätit jättegod mat varje dag. Jag var lite orolig först eftersom jag inte tycker så mycket om pasta, och jag vet att Italien har mycket pasta. Men det finns massor av annat att välja på. Har ätit äkta italiensk pizza som är supergod! Och mycket olika sallader och panini’s till lunch. Att Italien har mycket god mat är verkligen ingen myt. Det märks att det är ett land där maten står mycket i fokus.

Här var vi i Porteferraio en kväll och åt på en restaurang med många typiskt Italienska rätter. Jag åt pizza som nog var den godaste jag någonsin ätit.

Här var vi i Porteferraio en kväll och åt på en restaurang med många typiskt Italienska rätter. Jag åt pizza som nog var den godaste jag någonsin ätit.

Mathias tog pasta, och jag smakade en bit och tyckte till och med själv att det var gott, trots att jag aldrig gillat pasta. Men riktig italiensk pasta är lite annorlunda jämfört med mina hårdkokta makaroner hemma i Grundtjärn.

Mathias tog pasta, och jag smakade en bit och tyckte till och med själv att det var gott, trots att jag aldrig gillat pasta. Men riktig italiensk pasta är lite annorlunda jämfört med mina hårdkokta makaroner hemma i Grundtjärn.

Kommer ni att göra någon utflykt på ön och utforska den ytterligare eller tar ni det lilla lugna och bara njuter av dagen?
Vi har faktiskt varit ute och utforskat ön lite varje dag! Eftersom vi har hyrbil så är det så himla lätt att bara åka iväg en sväng och kolla lite olika platser. Och det är jätteroligt. Det finns så mycket att se här och jag inser att det inte går att se allt på en vecka, men att bara se något nytt varje dag räcker gott och väl. Jag har massor av bilder som jag ska visa lite senare som jag fotat under dagarna här från alla ställen vi varit, men tänkte visa bara något litet urval nu så länge med olika aktiviteter vi gjort så ni får lite kolla på vad ungefär vi gör på dagarna här i Elba.

Igår var vi till Marciana där det finns en slags linbana som går upp till toppen på Monte Capanne. Där uppe ser man en helt otrolig utsikt över hela Elba. Har fler bilder från detta som jag ska visa er sedan.

Igår var vi till Marciana där det finns en slags linbana som går upp till toppen på Monte Capanne. Där uppe ser man en helt otrolig utsikt över hela Elba. Har fler bilder från detta som jag ska visa er sedan.

Det krävdes dock en hel del övertalningsteknik från Mathias innan jag ställde mig i en av de här små burarna som i 20 minuter skulle ta oss upp till toppen. Lite läskigt, men samtidigt helt fantastiskt häftigt. Det kändes som att flyga.

Det krävdes dock en hel del övertalningsteknik från Mathias innan jag ställde mig i en av de här små burarna som i 20 minuter skulle ta oss upp till toppen. Lite läskigt, men samtidigt helt fantastiskt häftigt. Det kändes som att flyga.

Vi har besökt lite olika små städer och kört på små, små vägar genom vackra typiskt italienska byar på ön. Den här bilden tog jag igår när vi var i Marciana Marina.

Vi har besökt lite olika små städer och kört på små, små vägar genom vackra typiskt italienska byar på ön. Den här bilden tog jag igår när vi var i Marciana Marina.

Det blir mycket dykning varje dag! Jag använder aldrig snorkel utan har bara cyklopet på mig så jag kan dyka ner och titta efter vackra stenar. Älskar att känna mig som en fri delfin :)

Det blir mycket dykning varje dag! Jag använder aldrig snorkel utan har bara cyklopet på mig så jag kan dyka ner och titta efter vackra stenar. Älskar att känna mig som en fri delfin 🙂

Gör stenkonst nere vid hotellets strand nästan varje dag. Det finns så många vackra stenar i olika former. Och jag älskar att hålla på med något projekt. Att dyka efter stenar, bygga något eller simma till nya platser. Jag är dålig på att bara ligga stilla och sola.

Gör stenkonst nere vid hotellets strand nästan varje dag. Det finns så många vackra stenar i olika former. Och jag älskar att hålla på med något projekt. Att dyka efter stenar, bygga något eller simma till nya platser. Jag är dålig på att bara ligga stilla och sola.

Och här sitter vi och äter lunch vid en av Elbas mest kända platser, Biodola. Som vi egentligen inte blev så fascinerad av. Stor, lång vacker strand men mycket folk och inte så rolig botten att dyka och titta på. Men det var roligt att komma dit och se en av Elbas mer turist-aktiva ställen.  Tänkte det skulle va kul att ni fick ett ansikte på Mathias också, så ni ser vem det är jag skriver om och är här med! Han blir bara brunare för varje dag. Jag kallar honom för en bränd kanelbulle och snart är han brunare än varenda italienare.  Snacka om pigment!

Och här sitter vi och äter lunch vid en av Elbas mest kända platser, Biodola. Som vi egentligen inte blev så fascinerad av. Stor, lång vacker strand men mycket folk och inte så rolig botten att dyka och titta på. Men det var roligt att komma dit och se en av Elbas mer folkrika ställen.
Tänkte det skulle va kul att ni fick ett ansikte på Mathias också, så ni ser vem det är jag skriver om och är här med! Han blir bara brunare för varje dag. Jag kallar honom för en bränd kanelbulle och snart är han brunare än varenda italienare. Snacka om pigment!

 

 

Morgon i paradiset

I morse gick jag upp i gryningen för att gå ner till havet och möta den nya morgonen på Elba. Det var en så underbar känsla att ha hela stranden för mig själv. Jag gick fram och tillbaks längs strandkanten och lät det svala vattnet skölja över mina fötter. Sådant jag bara drömt om att göra. Som i en film. Gå ensam på strand i soluppgången och bara tänka på ingenting. Bara vara.

Åh vad den här resan gör gott för mig. I både kropp och själ ♥
072201

Jag tog med mig kameran, stativet, en skrivbok, en penna, musik och hörlurar, och en flaska vatten. Allt som behövs får att få en underbart start på dagen.
072202
Det tar bara en minut att gå ner till stranden från hotellet som vi bor på. Man kan se hotellet skymta till vänster av det stora trädet på kullen. Jag är så otroligt tacksam att vi hamnade just här, trots att vi inte hade någon aning om hur det skulle vara här när vi valde hotell och plats. Här är väldigt lite folk och stranden nedanför besöks bara av hotellgästerna som inte är så många. Det är så vacker natur runtomkring och lugnt och skönt. Med den vackraste utsikt över havet.
072203

Jag gick ut vid några stora stenar och satte mig där ett bra tag.
072206072205072204

Älskar att gå upp tidigt på morgonen sådär, även om jag är extremt trött när klockan ringer. Men det är alltid så värt det när man väl kommit upp och får njuta av den där speciella, stilla stunden tidigt på morgonen innan dagen vaknat till liv.
Efteråt kände jag mig så pigg och redo för en ny dag. Jag gick och väckte Mathias och sedan åt vi lite tidigare frukost på hotellet. Chockladfyllda croissanter, cappucchino och fruktsallad. Mmmmm!!! Frukost helt i min smak haha.

Ska svara på några av era frågor i nästa inlägg. Såg att ni hade lite frågor om resan, maten, platsen osv. Så har ni några fler frågor så passa på 🙂

Nu ska jag ner till stranden och möta upp med Mathias och ta ett morgondopp! Önskar er en fantastisk dag ♥ Kramar

Lugna dagar

Återigen är det mitt i natten och jag sitter här ute på trappan vid hotellet och lyssnar på vågorna från stranden. Ännu en underbar dag har jag spenderat här på ön Elba och jag njuter av varje sekund. Tack för era fina kommentarer på förra inlägget! Såg att jag fått några frågor också som jag tänkte svara på sedan. Jag öppnar bara datorn innan jag går och lägger mig så därför kommer alltid blogginläggen så sent. Men det är så skönt att komma ifrån datorn och vardagen. Det behövs verkligen ibland.
072003

Jag ska strax sova nu men tänkte bara visa några foton från idag, även om jag faktiskt inte rört kameran så mycket idag. Har varit mesta tiden nere vid stranden och badat, snorklat och bara tagit det lugnt. Kan inte minnas senast jag hade så lite som jag behövde göra. Det känns nästan lite konstigt, men på ett positivt sätt! Mår så bra av att bara få vara och inte tänka så mycket.

Hoppas allt är bra med er ♥

072001
Utsikten från frukostbordet i morse. Så vackert att jag knappt vet vad jag ska ta mig till.
072002

Balanserade stenar vid stranden idag. Det finns så otroligt mycket vackra stenar i vattnet här! Det var så roligt att se italienarnas reaktioner på stenbalanserna. De fotades och folk posade bredvid stenarna haha.

Elba

Åh vad kul att läsa alla era gissningar på vart jag befinner mig någonstans. Det var några som gissade rätt!
Jag är i Italien, på en ö som heter Elba. Har idag spenderat min allra första dag här och det känns verkligen som att vara i ett paradis. Det är sååååå vackert! Och sååååå varmt! Mellan 33-37 grader på dagen. Har sällan upplevt en sådan värme. Nu känns det verkligen som min själ tinar upp efter alla kalla vintrar i Grundtjärn.

I skrivande stund är klockan halv två på natten och jag sitter på en trappa utanför hotell-receptionen för att få tillgång till internet, eftersom det inte finns på rummen. Men det är så underbart att sitta här. Luften är så skönt varm och sval. Syrsorna spelar från trädgården intill. Några italienare pratar och skrattar vid ett bort längre bort och jag sitter här med datorn i knät och bara njuter av att får vara på denna plats. Mitt hår luktar saltvatten och benen har blivit bruna efter en underbar dag med sol och bad.

Jag har i flera år drömt om att göra en sådan här semesterresa och det känns som den kom precis rätt i tid. Efter en intensiv och ganska stressig vår och försommar så behövdes det här mer än någonsin. Så jag känner en enorm lycka över att få vara där jag är nu. På en paradisö i Italien. Här ska jag verkligen ladda batterierna och slappna av.
071911

Det var egentligen ganska nyligen som den här resan bestämdes. En månad sedan ungefär. Och jag är här med min underbara vän Mathias som ni som följt bloggen väldigt länge kanske minns. Han är en av mina närmsta vänner, och vi har känt varandra i många år. Även om vi ibland inte haft kontakt på länge och det ibland dröjt flera år sedan vi sågs så är det som om vi aldrig tappar varandra. När vi väl har kontakt så börjar vi där vi slutade och det är få människor som jag kan vara mig själv med så mycket som med han. Så det känns helt fantastiskt att åka på den här resan tillsammans.

Det började egentligen som ett skämt. Vi har senaste halvåret jobbat lite på ett projekt tillsammans som vi förhoppningsvis kan lansera i höst/vinter någon gång. Och i våras bestämde vi oss för att vi behövde träffas och gå igenom lite saker tillsammans, och självklart träffas för att vi ville träffas då det gått tre år sedan sist! Vi försökte få till något datum som passade, men vi båda hade fullt upp hela våren och då han bor i Skåne och jag i Norrland så var det inte helt lätt att få ihop det.
Sedan sa vi lite på skoj att eftersom vi ändå bor så himla långt ifrån varandra så kan vi ju lika gärna träffas i ett annat land. Det tar inte mycket längre tid än 8 timmar på bussen till huvudstaden. Och det första land vi sa var ITALIEN! Sedan drömde vi vidare om hur underbart det vore att åka till Italien istället för att träffas i Stockholm.
DCIM100GOPRO

Så det var så det började! Efter många om och men så gjorde vi slag i saken och nu är vi här i Italien på semester. Jag älskar känslan när något som började som en liten idé blir till verklighet. Och under senaste månaden så har jag mått så bra av att tänka på Elba, som ön heter. Varje gång det regnat och varit kallt, så har jag tänkt på Elba. Varje gång jag känt mig stressad och orkeslös så har jag tänkt på Elba. Varje stund som på något sätt känts motsträvig så har tanken på att jag ska till Elba lyft mig upp och gjort att jag orkat mer. Att ha något att längta efter och se fram emot är banne mig den bästa energikick och inspiration som finns. Det har verkligen räddat mig den här sommaren när jag känt att jag haft alldeles för mycket runt om mig. Men det har gått bra, eftersom jag visste att jag snart ska få åka iväg på semester!

190707

Idag är ju första riktiga dagen här på Elba men det känns som vi hunnit med hur mycket som helst idag! Vi har verkligen tagit vara på varje stund. Besökt lite olika platser och stränder, snorklat, filmat och fotat, solat och varit in till stan en sväng. Det är så otroligt vackert på den här ön, för det är sådan rik natur.
071903
Åh vad jag älskar sådana här små gator med vackra stenhus och blommor. Italien ♥
DCIM100GOPRO

Och vattnet är i den mest underbara temperatur jag känt. Skulle kunna bada hur länge som helst.
071909
Kvällens solnedgång. Så vackert att det tar andan ur mig. Precis sådär som det brukar se ut på film.
071908
Obeskrivligt lycklig över att vara här ♥
DCIM100GOPRO

Nu börjar batteriet på datorn ta slut så jag ska gå in till rummet och sova några timmar. Är helt slut efter en underbar och händelserik dag. Men jag ska hålla er uppdaterade här om mina dagar på Elba! Så vi hörs i morgon ♥ Kram på er

Vart är jag?

Ikväll anlände jag till ett paradis. Här ska jag spendera en vecka på semester och det känns fortfarande helt overkligt. Jag hade nästan tårar i ögonen när jag slängde mig i det ljumma havet efter den långa resan. Kan inte förstå att jag är här nu. Men ska berätta mer om det i morgon. Vill ju låta er gissa vart jag är först ; )
Vilket land tror ni jag befinner mig i nu? ♥

071801071802

I dimmornas dimension

Natten kom med dimmor som svepte in över berg och dal. På några minuter förvandlades platsen jag var på till en helt annan. En dimension i dimmorna där luften känns fuktig och kylig som om den kom från en jordkällare, och smakar som miljontals små dimtårar. En kuslig men vacker känsla spred sig i skogarna och jag körde sakta omkring på grusvägarna och stannade vart jag ville för att upptäcka platser på nytt. Få stunder är så mystiska som när riktigt tjock dimma dansar in över landskapet.

071710071714071713071711071715071716