Det finns en tid på året när jag har större benägenhet att bli religiös och känner att det inte finns någon annan utväg än att be högre makter om hjälp. Det finns en tid på året när jag svär över att jag är egenföretagare och önskar att jag bara kunde packa en ryggsäck och fly.
Det är nu. Deklarationen, bokföringen och bokslutets tider. Varje år är det samma visa. Men i år har jag lovat mig själv att gå en kurs i företagsekonomi så jag aldrig mer ska behöva spendera en månad med ångest inför allt pappersarbete. Som tur är får jag all hjälp i från min mamma nu att ta mig igenom detta men det känns ändå så fruktansvärt besvärligt att jag knappt vet vad jag ska ta mig till. Och när det känns som mest jävligt så tar bläcket i skrivaren slut så man måste dra ut på det ytterligare några dagar. Jag spyyyyyyyr.
Som tur är har jag inte gjort som förra året då jag av misstag råkade köpa TVÅ dyra likadana bokföringsprogram och blev pank på kuppen. Än så länge har jag klarat mig från att klanta till det totalt. Men vi får se hur länge det varar.
Japp, det här var bara ett klago-inlägg! Men jag måste skriva av mig. Nu vet ni varför jag varit lite “off” senaste dagarna. Blivit mycket pappersarbete. Men snart, snart är det klart och då kommer allt kännas helt fantastiskt. Som att släppa på en tung sten man gått och burit på senaste månaden.
Har ni också något att klaga på så passa på haha. Vi tar oss igenom det tillsammans 😉 ♥
En Jonna som INTE är i sitt rätta element.


























