Idag håller jag på med produktfotografering. Jag tar foton på mina smycken som jag ska lägga upp på webshopen. Jag vet inte varför men jag har aldrig riktigt tyckt om att ta snygga bilder på saker eller produkter osv. Det är helt och hållet inte min typ av fotografering. Men men, det måste göras! Och när jag väl kommit igång så brukar jag ändå tycka det är lite roligt. I alla fall när det går bra och jag slipper fightas med jobbiga skuggor eller fel vitbalans. Men man lär ju sig väldigt mycket om ljus och fotografering på ett annat sätt när man fotar så här. Det blir mer som studiofotografering. Då är det ett helt annat tänk och känsla än när jag är ute i skogen och fotar 😉
Bakom kameran! Det är inte så ofta ni ser det.

Jag har precis gjort om mitt gamla sovrum till arbetsrum. Jag är supernöjd! Men jag har mest hunnit ställt hit en bänk. Ska göra lite finare och trevligare sedan. Kanske sätta upp en hylla ovanför bänken så man får plats med lite grejer.

Så här kan resultatet bli.



















