Några ord i natten

Hej på er!
Åh vad lite jag hunnit fota och blogga de senaste dagarna. Jag sitter just nu och jobbar som en tok inför konstrundan och utställningen i Myckelgensjö den 1 maj. Vill hinna tillverka så mycket smycken som möjligt så både jag och min mamma jobbar järnet nu. Då blir det nästan ingen tid alls för att sitta vid datorn. Men det kommer lugna sig senare efter utställningen. Vill förresten passa på att tipsa er om konstrundan i Myckelgensjö den 1 maj, som är öppet mellan kl 11-17 i föreningshuset, för er som har möjlighet att fara dit. Ju fler besökare desto roligare! =)

Nej nu ska jag faktiskt krypa ner i sängen och sova lite. I morgon väntar ännu en lång, men rolig dag vid arbetsbänken.
Vill tacka er för era fina kommentarer! Alltid så glädjande att läsa era ord och vackra tankar! Det ger mig alltid ett leende på läpparna. Det betyder mycket! Tack!

Sov gott allihopa! Så hörs vi morgon! Kramar <3

Just nu är det -4 grader och massor med snö här i Grundtjärn, så jag gottar mig i lite bilder från sommaren som får mig att längta ännu mer till de vackra sommarkvällarna när man kan sitta ute på ängen i kvällsljuset. Åh jag längtar så jag nästan svimmar. Men tänk vilken underbar tid vi har framför oss 🙂

Några tankar i natten

Nu äntligen känner jag att jag kan pusta ut. Veckan har varit lång, stressig och för få timmar med sömn, men i natt kommer jag somna med ett leende på läpparna. Jag blev faktiskt klar med allt jag hade tänkt bli klar med. Det känns så obeskrivligt skönt. Nu kommer det lugna sig lite igen, förhoppningsvis 🙂

Utställningsrummet blev klart nu i natt också. Jag blev SÅ nöjd. Det blev precis sådär som jag önskade att det skulle bli. Ljust och fint och med bra plats för bord och lite annat. Stod där inne i säkert en halvtimma nu innan jag gick och la mig, bara för att det var så härligt att stå där inne och känna den där bubblande glädjen över att vara nöjd med resultatet 🙂

Nu ska jag sova min tredje natt här uppe i sovrummet på övervåningen. Det är så himla mysigt här. Så fort jag fått ordning här ska jag ta fler bilder så ni får se hur det ser ut.
Nu är klockan snart halv fem på morgonen. Det är nog bäst jag försöker sova lite så jag inte är helt död i morgonbitti 😉
Sov gott allihopa, så hörs vi i morgon!

Kramar i massor!! <3

I förrgår var det här mitt sovrum, och nu har det förvandlats till ett utställningsrum för smyckena. Är så glad att det blev klart nu i natt! 🙂

Smyckes-displayen som jag satt och målade här om natten gjorde sig fint på bordet och det var en underbar känsla att få hänga upp den nya kollektionen som jobbats och slitits med hårt under de senaste veckorna 🙂

Tummen upp för det! 🙂

Fick en bukett med tuplaner av min mamma idag. De blev också fina inne i rummet. Älskar tuplaner. De ger vårkänslor! 🙂

I den stilla natten

Hej på er goa läsare! 🙂
Det är lördag natt nu och jag sitter här i köket i stugan och myser. Jag har nyss varit ute på en nattpromenad med Nanook. Det snöar fortfarande. Det här är inte klokt. Det blir nog till att börja söndagmorgonen med att skotta igen gissar jag på.

I kväll har jag grejat lite här hemma. Bland annat städat inne i arbetsrummet. Det känns skönt att ha det gjort! Jag fick även för mig att måla en tavla i kväll. Brukar göra det ibland sådär. Jag är inte alls duktig på att måla och den här tavlan blev allt annat än fridfull för ögat, men jag tycker det är så himla roligt att måla, och det är ju det som är huvudsaken. Sen är det en bonus om resultatet blir bra 😀

Jag ska sitta uppe en stund till och njuta av den stilla lördagsnatten innan jag går och lägger mig. Utanför är det kolsvart och snön faller. Det är så mysigt att sitta här inne i värmen från elden.
Jag hoppas att ni haft en riktigt mysig lördagkväll!
Sov gott och dröm vackra drömmar <3

En bild från när jag satt på golvet i sovrummet och målade!

När målningen var klar tog jag fram mobilen för att ta ett kort, och just i samma sekund klampar Nanook in och sätter sin söta tass rakt på tavlan. Haha så klassiskt. Det gjorde ingenting, det var nog meningen att han också skulle vara med på ett hörn 😉 Det var däremot jobbigare att torka av tassmärkena på golvet sedan.

Hemska skrik i natten

När jag var nyinflyttad här i Grundtjärn och bodde i den gamla skolan så blev jag en kväll rejält skrämd av ett ljud jag aldrig tidigare hört. Det var sent på kvällen och jag var på väg hem från Tage där jag hade fått lånat duschen. När jag gick ute på grusvägen i mörkret får jag plötsligt höra ett skrik. Det värsta skrik jag någonsin hört. Det lät som en kvinna som skrek av skräck. Som ett dödsskrik. Det lät flera gånger i rad. Jag blev så fruktansvärt rädd att jag knappt kunde röra mig.
När jag nästa dag berättade för Tage om det här skriket så sa han att det antagligen var en räv. Jag har hört det här ljudet jättemånga gånger nu. Jag är inte helt hundra på om det är en räv. Har läst att grävlingar också kan skrika sådär hjärtskärande skrik.

Ibland vaknar Nanook mitt i natten och börjar skälla som bara den, och då beror det ofta på att han hör de här skriken. Det gjorde han här om natten och då tog jag med mig mobilen ut för att spela in ljudet så ni skulle få höra.
Det hörs ganska lågt på filmen, så höj ljudet lite extra 🙂

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=F8fAXQ6xeVo&feature=feedu[/youtube]

Första natten i salen

Hej!
Nu är jag äntligen klar med “inflyttningen” till salen. Allt är på plats! Och det blev ännu mysigare än vad jag hade väntat mig. Kan bara tänka mig hur mysigt det då kommer bli när elden sprakar i kaminen sen 🙂

Så nu i natt blir första natten att sova här. Det känns lite ovanligt att sova i ett så stort rum, men ändå tycker jag det är finare än inne i sovrummet. Jag tror jag kommer att trivas bra här inne 🙂

Sov gott allihopa!
Natti natti! <3

Här sitter jag just nu och skriver, i mitt nya "sovrum" 🙂