I kväll var jag ner till sjön igen och tänkte göra ett första försök i att filma när jag balanserar stenar. Det gick inte så bra när jag upptäckte en liten blodigel på min arm. Då kan det se ut såhär:
Tag Archives: sa
Så var man där igen
När jag återigen stod där med penseln i handen och började måla listerna runt den pastell-smuts-rosa dörren så fick jag en känsla av att jag gjort det här väldigt mycket de senaste månaderna. Det är inte klokt vad mycket väggar, dörrar, köksluckor, och lister som jag nu målat till ljudet av karlavagnen på radion och en suckande Nanook på någon närliggande matta. När jag var klar med hallen så kändes det så skönt att jag inte hade något mer som behövde renoveras här hemma. Men det tog tydligen bara några veckor innan jag var igång igen.
Fast, nu är det faktiskt bara dörrarna här inne som jag ska måla. Så det är ingen renovering på gång. Tack o lov 🙂
Så det kan gå
Hej på er!
Jag kom nyss hem efter att ha varit i Näsåker och hälsat på min morfar. Nu när jag kom hem gjorde jag som vanligt upp en eld i vedspisen, men denna gången gick det inte så bra. Som om det inte vore nog att järnet i vedspisen måste bytas ut, så har även plåten ovanför skorstenen på taket blåst sönder så den ligger nästan platt över skorstenen och stoppar draget. Så det gäller nog att ta sig en tur upp på taket i morgon och skruva fast plåten igen. Tur att all snö på taket smält bort nu! 😀
Jag filmade lite med mobilkameran. Jag var livrädd och trodde att hela rummet skulle täckas med sot som jag råkat ut för ett antal gånger tidigare. Men det slutade ryka tillslut och det gick bra. Har öppnat alla dörrar och fönster så nu luktar det inte lika mycket rök här inne 🙂
Jag får så mycket tillbaks
Hej på er!
Det är en superfin dag igen här i Grundtjärn, och jag sitter här och jobbar lite. Under lunchen nu gick jag ut en stund och satte mig utanför huset i solen med en kopp thé. Åh så mysigt det var. Solen nästan brände i ansiktet, och förutom fåglarna som sjöng lite längre bort var det alldeles tyst. Jag tänkte på hur lycklig jag är att få bo såhär underbart, med naturen och lugnet precis utanför dörren. När jag vill kan jag gå ut och sätta mig i snön med en kopp thé i tio minuter och få uppleva den där känslan som man annars måste åka på semester för att få uppleva.
Trots slitsamma dagar här så finner jag alltid något att glädja mig åt. Minst en gång om dagen påminns jag om varför jag valt att leva här. Jag får så mycket tillbaks av naturen, av solen, vinden och tystnaden, och allt annat i denna vackra omgivning.
Naturen så nära inpå
Så var det dags igen

Inne vi vedboden! Varje gång jag går in här får jag en slags "må-bra-känsla". Att se all denna ved som kommer hålla mig varm i vargavintern känns som att se en hel hög med guld! Och bara känslan av att veta att jag kämpat med veden själv, att jag klarat det! 🙂 Och att jag nu får allt tillbaks! 100 gånger mer! 🙂














